BP02: Ons waterschap denkt vanuit de positie van de klant
Elementtype | : | Principle |
Element-id | : | WILMA/id-14888cf5-6025-499f-8598-2afcae9a0750 |
ArchiMate-model | : | WILMA |
Label | : | BP02: Ons waterschap denkt vanuit de positie van de klant |
Documentatie | : | Stelling:
Ons waterschap denkt vanuit de positie van de klant Rationale: Het waterschap is er voor burgers en bedrijven en zorgt ervoor dat deze de dienstverlening krijgen die ze kunnen verwachten. Zij kunnen immers niet zomaar naar een andere aanbieder als zij niet tevreden zijn. De administratieve lasten voor deze klanten moeten daarbij zoveel mogelijk worden beperkt. Klanten stellen steeds hogere eisen aan de kwaliteit van de dienstverlening van waterschappen. Diensten moeten aansluiten bij de klantbehoefte en klanten zouden geen hinder moeten ondervinden van de interne organisatie van waterschappen en andere overheidsorganisaties waarmee het waterschap samenwerkt. Anderzijds wordt ook van klanten verwacht dat ze waar mogelijk zelf verantwoordelijkheid nemen. Daarnaast zijn burgers en bedrijven niet alleen maar klant;met een aantal waterschapstaken krijgen zij ongevraagd te maken zoals handhaving.
|
SWC status | : | In gebruik |
SWC type | : | Principe |
Object ID | : | 14888cf5-6025-499f-8598-2afcae9a0750 |
Object ID_nl | : | 14888cf5-6025-499f-8598-2afcae9a0750 |
Original ID | : | id-14888cf5-6025-499f-8598-2afcae9a0750 |
Semanticsearch | : | bp02: ons waterschap denkt vanuit de positie van de klant |
ArchiMate-views | : | |
Relaties | : |