Prestatiemanagement

Contextdiagram
Het ervoor zorgdragen dat het functioneren van de organisatie in lijn is met de eerder gestelde doelstellingen. (BusinessFunction) Prestatiemana- gement Het managen van de dagelijkse operatie en werken aan het identificeren van verbeterpunten en het realiseren van verbetermaatregelen vanuit dagelijkse operatie. (BusinessFunction) Organisatiema- nagement een variabele om prestaties van ondernemingeneen onderneming te analyseren (BusinessObject) Kritieke Prestatie Indicator (KPI) Het vaststellen en meten van de variabelen om de prestaties van een bedrijf, merk of product te analyseren, die doorslaggevend zijn voor het behalen een voorafgesteld doel. (BusinessProcess) Bepalen en monitoren Kritische Prestatieindica- toren (KPI's) De activiteiten die een organisatie onderneemt om de kosten en baten van verschillende interventies voor het vernieuwen, onderhouden, reviseren en afstoten van assets in evenwicht te houden. Het omvat de methoden die worden gebruikt om te bewerkstelligen dat de beste totale waarde wordt verkregen, door de interactie tussen de levenscyclusactiviteiten in aanmerking te nemen en de optimale combinatie te bepalen, met inbegrip van kosten, risico's, prestaties en duurzaamheidseffecten. De totale waarde moet meestal op het niveau van een assetsysteem of assetportfolioworden beschouwd. (Capability) 8. Kosten- en waardeoptimal- isatie gedurende de levenscyclus Het managen van de dagelijkse operatie en werken aan het identificeren van verbeterpunten en het realiseren van verbetermaatregelen vanuit dagelijkse operatie. (BusinessFunction) Verbetermana- gement Functionaliteit voor het verslag maken van de financiële situatie van de organisatie. (ApplicationFunction) Financiële rapportage Processen van een organisatie voor het identificeren, voorbereiden, plannen,uitvoeren en beheersen van werkzaamheden in verband met stops en onderbrekingen. Dit omvat beleid en processen voor het implementeren van de strategie voor stops en onderbrekingen om doeltreffend management van stops en onderbrekingen zeker te stellen. (Capability) 19. Management van stops en onderbrekinge- n De managementactiviteiten en -processen die betrokken zijn bij het bepalen van de exploitatie- en onderhoudseisen voor het ondersteunen van de assetmanagementdoelstellingen en -doelen. (Capability) 7. Besluitvorming over beheer en onderhoud Het vaststellen van de situatie die de organisatie wil verwezenlijken. (BusinessProcess) Bepalen doelen Een norm die aangeeft hoe een organisatie presteert op specifieke onderdelen. (BusinessObject) prestatie- indicator (PI) Het vaststellen van de factoren die beslissend zijn voor het al dan niet behalen van een vooraf gesteld doel. (BusinessProcess) Bepalen kritische succesfactoren Variabele die van belang is om de strategie van een organisatie te beinvloeden en te sturen. (BusinessObject) Kritieke Succesfactor (KSF) Het vaststellen en meten van de variabelen om de prestaties van een bedrijf, merk of product te analyseren. (BusinessProcess) Bepalen en monitoren prestatieindica- toren (PI's) CompositionRelationship AccessRelationship W CompositionRelationship RealizationRelationship CompositionRelationship ServingRelationship RealizationRelationship RealizationRelationship CompositionRelationship AccessRelationship W CompositionRelationship AccessRelationship W CompositionRelationship Deze svg is op 19-11-2024 10:28:52 CET gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 19-11-2024 10:28:52 CET
Eigenschappen
Elementtype     BusinessFunction
Label     Prestatiemanagement
Definitie     Het ervoor zorgdragen dat het functioneren van de organisatie in lijn is met de eerder gestelde doelstellingen.
Object ID     fa627763-a998-40fd9-c4ec-58b88a905d5
Object ID_nl     fa627763-a998-40fd9-c4ec-58b88a905d5
Original ID     id-fa627763a99840fd9c4ec58b88a905d5
Semanticsearch     prestatiemanagement